utorok 7. decembra 2010

Odpoveď pánovi KRYPTOJAN

Toto je upravená reakcia na odpoveď pána KRYPTOJAN-a.


Najprv by som chcel predoslať. Vďaka Vám za promtnú odpoveď, mám k Vám veľkú úctu a obdivujem Vaše priam encyklopedické znalosti tejto našej spoločnej záľuby, i keď práve Vaša kniha Odhalená tajemství šifrovacích klíčů minulosti ma priviedla ku kryptológii, takže sa necítim v nej ako ten, ktorý by chcel alebo mohol poúčať. Dokážem si veľmi dobre predstaviť, že tie informácie, ktoré ste napísali v rukopise kníh, nakladatelia niekedy "prifarbujú", až to nie je pekné, najmä kvôli čítanosti, aby sa titul lepšie predával. Oprava údajov o živote B. Hagelina bola vztiahnutá na knihu, samozrejme nie na článok, v ktorom ste to uviedli na správnu mieru, všimol som si ho neskoršie a priznávam, mal som napísať k nemu aj dovetok, ospravedlňujem sa. Moje zdroje informácii k osobe B. Hagelina boli hlavne už zmienená publikácia Bengt Beckman. Codebreakers: Arne Beurling and the Swedish crypto program during World War II. Providence, RI: American Mathematical Society, 2002, Hagelinov článok The Story of the Hagelin Cryptos, Cryptologia, 18(3), July 1994, pp 204–242, preložený zo švédštiny historikom Davidom Kahnom a o A. Figlovi a osude jeho druhého rukopisu pojednania "Systeme des Dechiffrierens" článok historika Otta J. Horaka, The Contribution of E. B. Fleissner and A. Figl for Today's Cryptography, EUROCRYPT '85, pp. 3-17. Ohľadne druhého dielu Odhalených tajemství, je to veľmi smutné, keď sa doposiaľ nenašiel žiadny odvážny vydavateľ, čo by toto dielko, plné určite zaujímavych a odborne upotrebiteľných informácii vydal. Držím Vám osobne palce, aby sa nakoniec tomuto počinu zadarilo a uzrelo svetlo sveta ako tlačená publikácia. KJFRIEDO alias KLARA.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára